
Program FRIENDS Fundacji Katarzyny Kozyry
Na początku września 2023 planujemy launch kolejnej edycji FRIENDS 2022/2023. Kolekcja zawiera kilka niespodzianek. W międzyczasie przypominamy o wcześniejszych edycjach programu, który powstał w 2019.
Na początku września 2023 planujemy launch kolejnej edycji FRIENDS 2022/2023. Kolekcja zawiera kilka niespodzianek. W międzyczasie przypominamy o wcześniejszych edycjach programu, który powstał w 2019.
Od 10.03. do 7.05. odbywa się wystawa Agaty Cieślak „Zajmowała nas pielęgnacja szczątków (II)”. Wydarzenie inauguruje nowy projekt Fundacji Katarzyny Kozyry – Przeciw(stawanie). Pierwsza edycja została zrealizowana we współpracy z Fundacją Dzielna.
W witrynie Warszawskiego Obserwatrium Kultury do 5 marca 2023 potrwa pokaz pracy Secondary Archive. Głosy ukraińskich artystek. Instalację można zobaczyć i usłyszeć od strony ulicy Marszałkowskiej 34/50.
27 października 144 artystek z Albanii, Kosowa, Serbii oraz krajów Grupy Wyszehradzkiej – Czech, Polski, Słowacji i Węgier, dołączy do projektu Secondary Archive – platformy promującej i archiwizującej twórczość kobiet z regionu Europy Środkowo-Wschodniej poprzez pierwszoosobowe wypowiedzi artystek.
Projekt Secondary Archive znalazł się w programie głównym Manifesta 14 – Europejskiego Nomadycznego Biennale. Archiwum wybrzmi w przestrzeni biennale jako utwór złożony z głosów setek artystek. W projekcie weźmie udział ponad 150 twórczyń z Albani, Białorusi, Czech, Kosova, Polski, Serbii, Słowacji, Ukrainy i Węgier. Oficjalne otwarcie Manifesta, które w tym roku odbędzie się w stolicy Kosowa – Prisztinie, już 22 lipca.
Katarzyna Kozyra Foundation (Polska) we współpracy z partnerami zaprasza artystki rozpoczynające swoją karierę do udziału w projekcie Secondary Archive – internetowej platformie sztuki, poświęconej twórczości artystek z Europy Środkowej i Wschodniej.
70 artystek z Ukrainy i Białorusi dołączy 23 lutego do projektu Secondary Archive – unikalnej na skalę europejską inicjatywy, która odpowiada na problem braku widoczności kobiet z Europy Środkowo-Wschodniej w najnowszej historii sztuki.
Na początku grudnia uruchomiliśmy profil Fundacji w serwisie Patronite, dzięki czemu mają Państwo regularnie i bezpośrednio wspierać jej dalsze działania.
7.06.2021 – 18.07.2021
Pierwsza indywidualna wystawa Katarzyna Kozyry w Poznaniu.
Biurowiec Bałtyk oraz Przystań Sztuki przy Concordia Design
OGŁOSZENIE!
RUSZYŁ OPEN CALL DLA MŁODYCH ARTYSTEK Z UKRAINY I BIAŁORUSI
Retrospektywna wystawa malarska „Urszula Broll. Atman znaczy Oddech” w Muzeum Karkonoskim
21.05.2021 – 25.07.2021
Wystawa monograficzna artystki w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie
05.05–23.05.2021
Secondary Archive to ponad 250 artystek i jedna platforma, która wystawia na pierwszy plan twórczość kobiet z Europy Środkowo-Wschodniej.
Kup książkę „Dlaczego w sztuce ukraińskiej są wielkie artystki”! Jest to jedna z pierwszych prób opowiedzenia historii sztuki ukraińskiej w optyce płci kulturowej, poczynając od końca XIX wieku, aż po artystyczne eksperymenty początku wieku XXI.
Zbiór fotografii z archiwum Kamila Sipowicza, Tomasza Sikory, Ryszarda Bobka, Jacka Szmuca, Piotra Marka, Stefana Okołowicza oraz Pracowni Działań Dokumentacji i Upowszechniania (Kwiek/Kulik).
Fundacja Katarzyny Kozyry (Polska) we współpracy z MeetFactory (Czechy), Easttopics (Węgry) i Björnsonova (Słowacja) zaprasza młode artystki* do udziału w projekcie Secondary Archive – internetowej platformie sztuki, poświęconej artystkom z Europy Środkowej i Wschodniej.
Fundacja Katarzyny Kozyry (Polska) we współpracy z MeetFactory (Czechy), Easttopics (Węgry) i Björnsonova (Słowacja) zaprasza młode kuratorki* do udziału w Secondary Archive- internetowa platforma sztuki, poświęcona artystkom z Europy Środkowej i Wschodniej.
Pierwszy kompletny retrospektywny katalog malarstwa Urszuli Broll, wydany przez Fundację Katarzyny Kozyry.
Urszula Broll. Atman znaczy Oddech
23.06.2020 – 27.09.2020
Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie
To projekt realizowany w Fundacji Katarzyny Kozyry, który ma na celu pokazanie jak wyglądałaby przestrzeń, miasto, świat, gdyby kobiety miały większy udział w jej tworzeniu.
Z początkiem 2019 roku Fundacja Katarzyny Kozyra rozpoczyna cykl interdyscyplinarnych seminariów. W zależności od tematu będziemy zapraszać do udziału ludzi związanych nie tylko ze sztukami wizualnymi ale również osoby spoza tego pola zainteresowań.
Najnowszy projekt Katarzyny Kozyry do którego punktem wyjścia była informacja o tzw. syndromie jerozolimskim – ostrym zaburzeniu urojeniowym opisanym w medycynie dopiero w drugiej połowie XX wieku.
Festiwal Komentatorki to wydarzenie oparte na relacji i interakcji z publicznością. Chcieliśmy stworzyć przestrzeń dialogu między rosyjskimi i ukraińskimi artystkami oraz polską publicznością w Warszawie.
Dr Zuzana Štefková (Uniwersytet Karola w Pradze) jest historyczką sztuki, która prowadzi badania na temat rodzicielstwa w sztuce wsparte przez grant sieci COST IS1307 i Fundację Katarzyny Kozyry.
Mamy przyjemność poinformować, że Fundacja jest organizatorem pierwszej indywidualnej wystawy Katarzyny Kozyry w Chinach, w Three Shadows Photography Art Centre w Pekinie, które jest jedynym centrum sztuki w Chinach w całości poświęconym promowaniu współczesnej sztuki wideo i fotografii.
Fundacja Katarzyny Kozyry ma przyjemność zaprezentować efekt swojej pracy, w postaci raportu z przeprowadzonego badania środowiska artystycznego pod względem obecności kobiet na państwowych uczelniach artystycznych w Polsce.
Fundacja miała przyjemność zrealizować projekt artystyczny Katarzyny Kozyry dla Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej z okazji 10-lecia istnienia instytucji.
Krytyczka sztuki, reżyserka teatralna i filmowa – Liza mieszka i pracuje między Kijowem a Moskwą. Tekst znajdujący się na stronie powstał pod wpływem Festiwalu Komentatorki.
Katarzyna Kozyra została laureatką 4. edycji Nagrody Filmowej Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie oraz Szkoły Wajdy przyznanej podczas 39. Festiwalu Filmowym w Gdyni.
Malarstwo Katarzyny Rotkiewicz-Szumskiej jest ekspresyjne niezależnie od tego czy artystka porusza się na poziomie abstrakcji, czy malarstwa figuratywnego. Artystka zniekształca wizerunek kamienia, człowieka, zabawki, a jednak nie zatraca realności ich przedstawienia.
Strona zawiera szczegółowy program Festiwalu zorganizowanego w oddziale Muzeum Narodowego w Warszawie wraz z materiałem audiowizualnym i dokumentacyjnym.